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Pole of sonority
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Las consideraciones centrales que guían este planteamiento se vinculan con las observaciones y propuestas de Parker (2002) en el sentido de configurar la escala de sonoridad según patrones acústicos, principalmente la intensidad. En la actualidad, y respecto a este concepto, la fonología está centrada en establecer escalas universales para medir la sonoridad inherente en los sistemas fonológicos de las lenguas del mundo(Jany et al., 2007 Henke et al., 2012) y por otro lado armonizar criterios puramente fonológicos con aspectos fonéticos tales como los efectos articulatorios en la configuración sonora de cada uno de los sonidos de las lenguas(Miller, 2012).Considerando los postulados y planteamientos expuestos en los párrafos precedentes, se puede establecer una propuesta de jerarquización sonora para el fonema /r/ según sus modos articulatorios. Estos cinco parámetros entregan la información fundamental para poder establecer una secuencia o escala de sonoridad que eventualmente constituya un patrón universal. This suggests that it is experience with language-specific distributions that guides sublexical speech processing, while sonority sequencing does not play a facilitative role but rather seems to be correlated with a factor inhibiting successful recognition. Results showed that German consonant cluster frequency had a significant facilitating influence on perception accuracy, while conformity with the Sonority Sequencing Principle-contrary to expectations-had a significant inhibitory effect for both listener groups.

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In Experiment 2, Australian learners of German completed the same task. In Experiment 1, native listeners identified noise-embedded nonce words with initial consonant clusters. We conducted two perception experiments to investigate the relative influences of consonant cluster frequency and consonant sequencing in accordance with the Sonority Sequencing Principle on the perception of initial consonant clusters in German. In addition to language-specific distributions, universal principles of well-formedness might play a role, especially in non-native listening, where the listeners are less familiar with the target language. Expectations derived from knowledge about the likelihood of different phoneme sequences can be used to guide the listening process and make it more efficient.












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